Ziet u iets in de wijk dat aandacht nodig heeft? Of wilt u juist een compliment geven over iets wat goed gaat? Dan kunt u dat eenvoudig doorgeven via de FIXI-app of via de website van fixi. De gemeente Doesburg gebruikt Fixi om meldingen, vragen én positieve signalen van inwoners snel en overzichtelijk te verwerken.
Wat is FIXI?
FIXI is een app (en website) waarmee bewoners rechtstreeks contact kunnen opnemen met de gemeente over zaken in de openbare ruimte. Na het indienen van een melding wordt deze automatisch doorgestuurd naar de juiste afdeling of samenwerkingspartner van de gemeente.
Dat zorgt ervoor dat meldingen sneller en gerichter worden opgepakt.
Waarvoor kunt u FIXI gebruiken?
Via FIXI kunt u onder andere melden:
- losliggende of verzakte stoeptegels
- kapotte straatverlichting
- zwerfafval of volle afvalbakken
- overlast of onveilige situaties
Maar FIXI is er niet alleen voor klachten. U kunt ook:
- een vraag stellen over de wijk of openbare ruimte
- een compliment geven
Bijvoorbeeld: hoe leuk het is om te zien dat jongeren zo sportief bezig zijn in de pannakooi, of dat een straat er netjes en verzorgd bij ligt. Positieve meldingen worden ook gedeeld met de betrokken afdelingen en medewerkers.
Hoe werkt het?
- Download de FIXI-app op uw telefoon of ga naar de FIXI-website.
- Kies het type melding (klacht, vraag of compliment).
- Geef de locatie aan (eventueel met foto).
- Beschrijf kort wat u wilt melden.
- Verstuur de melding.
U kunt de voortgang van uw melding volgen en krijgt bericht wanneer deze is afgehandeld.
Wanneer gebruikt u FIXI (en wanneer niet)?
Wel FIXI gebruiken bij niet-spoedeisende meldingen in de openbare ruimte.
Geen FIXI gebruiken bij spoed of gevaarlijke situaties; neem dan direct contact op met de gemeente of hulpdiensten.
Door meldingen, vragen én complimenten te delen, help je mee aan een veilige, nette en fijne wijk.
Foto screenshot van fixi-website