In de winter maken veel Nederlanders een onveilige verkeerssituatie mee, veroorzaakt door fietsers zonder licht. Fietsverlichting is zeer belangrijk, want met een goede zichtbaarheid daalt de kans op een aanrijding aanzienlijk.
Steeds weer wordt door de bewoners van Beinum aangegeven dat verkeersveiligheid een belangrijk thema is in de wijk. Een groot deel van de verkeersveiligheid ligt vaak bij ons zelf, zoals (te) hard rijden in de eigen straat.
Maar als fietser kun je ook het nodige doen, bijvoorbeeld goed zichtbaar zijn in het donker. Goede fietsverlichting is, nu de dagen weer korter worden, des te belangrijker.
Fietslichtactie
De Wijkraad Beinum houdt op zaterdag 2 november weer een jaarlijkse fietslicht-controledag. Wijkbewoners kunnen die dag tussen 10.00 en 12.00 uur hun fietsverlichting op de parkeerplaats bij de DekaMarkt laten nakijken door vakkundig personeel van Xycleservice en vrijwilligers van de Wijkraad.
Vrijwilligers van de Wijkraad staan ook klaar met koffie en thee; zij horen graag van u wat u van de wijk vindt en of U misschien zelf ook een rol zou willen spelen in de Wijkraad?